Egy ismerősöm unszolására végül megírom a Blogolásról szóló cikksorozatot, melynek az első része lesz ez a poszt. Arról fogok ma értekezni, hogy mi volt a 4 fő oka annak, hogy elkezdtem blogírással foglalkozni. 

Peter OlexaPixabay 

Gondolataim megosztása

Első helyen azt emelném ki, hogy a blogírás egy nagyon jó lehetőség arra, hogy az általad fontosnak tartott gondolatokat egy nagyobb nézőközönséghez eljuttasd. Én személy szerint 4 irányzatra lettem figyelmes blogolást illetően:

  1. A blog célja elsősorban saját sztorik bemutatása és az ezen keresztül történő edukáció. Ez az irányzat valamelyest engem emlékeztet az influenszerek világára.
  2. A blogolás hasznos lehet márkaépítésnél is, ahol a cél egy adott termék vagy szolgáltatás eladása. Nyilván itt a saját gondolatok megosztása olyan szempontból jelentkezik, hogy a márka tulajdonosa vélhetően nagyon lelkes és eltökélt azzal kapcsolatban, hogy miért vezeti be az adott márkát és ezeket az okokat (személyes történetével is megfűszerezve) készen áll megosztani egy blog formájában. Az ilyen blogok gyakran szolgálnak a tartalommarketing eszközeként. 
  3. Szórakoztatási célból is gyakran indulnak blogok.
  4. Végül pedig elképzelhető az is, hogy valaki egyszerűen csak egy adott téma (pl.: politika, történelem vagy mozifilmek) iránt nagyon érdeklődik vagy ilyen területen szerzett diplomát és azért dönt úgy, hogy meglátásait és/vagy kutatásainak eredményeit ismertesse az olvasóval.

Az én blogom célja a fentiek közül a 3. pontot leszámítva kicsit az összes úgy gondolom. Érdekel a külföldi élet, az emberi kapcsolatok témaköre valamint az önmegvalósítás témáján belül a lokációfüggetlen életmód és vállalkozás építése, ezért ezekben a kérdésekben akartam elmélyedni. A saját történetek és vélemények megosztása is igen nagy hangsúlyt kap. Végül pedig vannak olyan aspirációim, hogy terméket hozzak létre. Tehát valóban azt mondhatjuk, hogy talán a 3. pont hiányzik, de persze azért igyekszem nem savanyú uborka lenni 🙂

Közösségépítés

A gondolataink nem árt ha olyan visszatérő olvasókra találnak, akiket bármilyen okból kifolyólag az adott blog cikkei elgondolkoztatnak. Általában ezek az olvasók megoszthatják kommentben az érzéseiket, de az is elképzelhető, hogy levelet írnak a blog tulajdonosának emailben vagy a blog közösségi média felületén keresztül. Ezért nem árt ha van egy Facebook vagy Instagram oldala az adott blognak, mert ezek a felületek kifejezetten a kapcsolatépítés és kapcsolatfelvétel eszközeként szolgálnak. Számomra az mindenképp egy lényeges tényező, hogy olyan emberek olvassák a cikkeimet és olyan embereket érjek el, akiket valamiért az általam írt gondolatok elgondolkoztatnak és előrevisznek. Az ilyen olvasókból alakulhat ki egy támogató közösség. Azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy a bloggazdának is oda kell figyelnie olvasóira, hogy az érdeklődés és hát főleg a támogatás fennmaradjon. Ezért kell kommunikálni a közösség tagjaival és megkérdezni alkalmasint őket is, hogy miről olvasnának szívesen. A blogolás közösségépítő oldala azért is rendkívül izgalmas számomra, mert akár közönségtalálkozókat is lehet szervezni, ahol face to face találkozhatsz követőiddel és érezheted, hogy az általad vezetett blog milyen hatással van az életükre, mely rendkívül felemelő érzés tud lenni véleményem szerint. Ilyen tényezők miatt is lényeges, hogy mit és hogyan kommunikálsz a blogodon keresztül.

Pénzkereseti lehetőség

A fenti (számomra elsődlegesen) fontos tényezők mellett az is szempont volt, hogy blogolással még mindig lehet pénzt keresni. Azért mondom, hogy még mindig, mert sok embernek talán az az első gondolata, hogy ha már több mint egy évtizede jönnek létre újabb és újabb blogok, akkor hol van egyáltalán itt még lehetőség anyagi növekedésre. Erre tudom azt mondani, hogy végezz piackutatást és nézz utána a megfelelő kereső szavaknak is mielőtt konkrétan elkezded a blogolást. Keresőszavaknak való utánanézéssel egy sokkal tisztább képet kaphatsz arról, hogy mennyire keresett az az adott kifejezés és hogy mennyire telített a piac. A kereső szavak, azok a kifejezések amiket az oldalad, blogod is tartalmazni fog, vagyis amiről a tartalmad nagyrészt szól. A Google rendelkezik például egy ingyenes ilyen lehetőséggel, ez nem más, mint a Google Ads Kulcsszótervező és nekem személy szerint elég jó tapasztalatom volt vele. Ha az általad beírt keresőszavaknál azt látod, hogy sokan keresik és nem sok versenytársad van, akkor jó úton haladsz.

Nyilván azzal kezdődik minden, hogy legyenek visszatérő látogatók a blogodon, mert ők potenciális kereseti forrásként szolgálhatnak ha valamit szeretnél eladni a tartalmaidon keresztül. Azonban a lojalitás és megbízhatóság szempontjait figyelembe véve fontos, hogy az a termék vagy szolgáltatás, amit ajánlasz azt tényleg őszintén ajánld és ne csak a betevőt akard megkeresni általa. 

Az alábbi gyakori pénzkereseti lehetőségek jellemzőek blogok esetében:

  • Affiliate marketing: Egy másik brand vagy vállalkozás termékeit ajánlod a tartalmaidon keresztül
  • Saját termék és/vagy szolgáltatás 
  • Hirdetések megjelenítése a blogodon: Ez akkor térül meg inkább ha több százezres havi látogatottsággal bír az oldalad
  • Előfizetéses online felület működtetése a Patreonon vagy saját weboldaladon keresztül. Ez a lehetőség általában úgy néz ki, hogy az olvasóidnak lehetősége van még több, még részletesebb és még érdekesebb általad készített tartalmakat megtekinteni egy viszonylag alacsony havi díj ellenében.

Lokációfüggetlen életmód

A blogolásban számomra az is egy óriási előny, hogy nemcsak úgy van lehetőségem pénzt keresni, hogy közben építek és támogatok egy közösséget (mindeközben a gondolataimat is őszintén kibeszélve), hanem bárhol lehetek a világban. A lokációfüggetlenség fontos tényező egy olyan ember életében, aki szereti váltogatni a lakhelyeit vagy nem egy helyen képzeli el az életét, hanem mondjuk szeretne egyszerre két vagy három városban is lakhellyel rendelkezni.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.